Yaz arasından sonraki ilk yarış olan Hollanda GP, bir sürü soruyu beraberinde getiriyor.

● Redbull & Max Verstappen ikilisinin makine gibi işleyen kusursuz kazanma serisi devam edecek mi?

● James Allison’un başında olduğu ekip, Mercedes’i sezonun ikinci yarısında rekabetçi hale getirebilecek mi?

● Ferrari, SF-23’ün içinde bulundurduğu potansiyeli ortaya çıkarabilecek mi?

● Aston Martin, getirdiği güncellemeler ile tekrar en hızlı ikinci araç olabilecek mi?


Zandvoort Pisti

Zandvoort Pisti, Hollanda’nın kuzeyinde sahil kenarına yakın bir tesiste yapılır. Zandvoort Pisti’nin uzunluğu 4250 metredir ve diğer pist uzunluklarına bakınca görece kısa bir pisttir. Hollanda GP, 72 turdan oluşur. Pistte toplam 14 viraj bulunur ve bu virajların 10 tanesi sağ yönlü, 4 tanesi ise sol yönlüdür.

Zandvoort Pisti’ni diğer pistlerden ayıran bir başka özellik ise sürücülere âdeta bir hız treni deneyimi sunmasıdır; bunun sebebi ise diğer hiçbir pistte bulunmayacak kadar fazla olan viraj açılarıdır. Üçüncü viraj, sol yönlü 19 derece eğime sahiptir. Görece dar bir pist olan Zandvoort Pisti, geçiş için zor bir pisttir.


Red Bull Racing

Red Bull ve Max Verstappen, sezonun ilk yarısında sürücüler özelinde en yakın rakibi olan takım arkadaşına 125 puan; takımlar özelinde en yakın rakibi olan Mercedes’e ise 256 puan fark atarak Hollanda GP’ye geliyor.

Red Bull, Max Verstappen’in evi olan Hollanda GP’de sezonun geri kalanında olduğu gibi açık ara favori durumda. RB19 için pistin uzun, kısa, virajlı veya tümsekli olması negatif bir etken değil; RB19, her koşulda en iyi performansı veriyor.

Sergio Perez’in dalgalı performansı hakkında konuşan takım patronu Christian Horner, Perez’in bir sözleşmesi olduğunu ve ondan memnun olduklarını belirterek 2024’e kadar Perez ile devam edileceğini net bir şekilde ortaya koydu.


Mercedes-AMG

Sezonun ikinci yarısına diğer takımlar gibi güncelleme ile başlayan Mercedes, Hollanda GP’de rekabetçi olarak görebileceğimiz takımlardan biri.

Takım patronu Toto Wolff, antrenman seanslarının ardından pazar günkü yarış için aracı ayarladıklarını basınla paylaştı. Lewis Hamilton ise aracın hızlanması ve Max Verstappen ile mücadele edeceğini söyleyen demeçler verdi.

Takım, teknik ekibini ikiye böldü; ilk ekip, şampiyonada ikinci olmak için W14 üzerinde çalışacak. İkinci ekip ise bir sonraki sezonun aracı olan W15 üzerinde çalışacak.

Takımın son gündem maddesi ise Lewis Hamilton ile yeni sözleşme konusu; yabancı basına göre anlaşma sağlanmak üzere.


Scuderia Ferrari

İtalyan ekibi, araçlarının neden yavaş kaldığını anlama konusunda hâlâ sorunlar yaşıyor.

SF-23’ün çok kısıtlı olan çalışma aralığını bir türlü elde edemeyen kırmızılılar, sezonun geri kalanında da bu sorunu ortadan kaldırmaya çalışacak.

En güçlü motor olarak açıklanan Ferrari motoru, aracın düşük aero verimliliği yüzünden beklenen etkiyi veremedi.

İlk antrenman seansında Carlos Sainz yerine akademi pilotu Robert Shwartzman çıktı. Ferrari’nin bu sezonki amacı şampiyonada ikinci olmak.


Aston Martin

Sezona bomba gibi bir giriş yapan Aston Martin, diğer takımların güncellemeleri ile gitgide gerilemeye başlamıştı ancak Hollanda GP için büyük bir performans güncellemesi getiren takım, tekrar en hızlı ikinci araç olmak istediğini hissettirdi.

Fernando Alonso ile tekrar podyum serileri hedefleyen takım, antrenman seanslarında hızlı göründü. Alonso’ya kıyasla Stroll’ün yavaş kalan sürüşü yüzünden çeşitli kaynaklar, Stroll’ün  Formula 1’i bırakabileceğini ve tenis kariyerine başlayacağını iddia etti.